נשיא ארה"ב אובמה בנאום ליום השואה: "כולנו יהודים"

"לא נוכל למחוק לחלוטין את תופעת האנטישמיות, אך כבני אדם ישרים חייבים אנחנו לעשות ככל שביכולתנו - האחריות היא של כולם"
ישראל פריי No Comments on נשיא ארה"ב אובמה בנאום ליום השואה: "כולנו יהודים"

בביקור היסטורי של הנשיא האמריקאי בשגרירות ישראל בוושינגטון, אמר אובמה: "האנטישמיות היא תמצית הביטוי של הרשע שעובר כחוט השני לאורך ההיסטוריה"

"לא נוכל למחוק לחלוטין את תופעת האנטישמיות, אך כבני אדם ישרים חייבים אנחנו לעשות ככל שביכולתנו - האחריות היא של כולם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארצות הברית הגיע אמש לביקור היסטורי בשגרירות ישראל בוושינגטון, לרגל יום השואה הבינלאומי, שצוין אמש. הנשיא נשא דברים נרגשים, ואף העניק תארי "חסיד אומות עולם" למצילי יהודים בשואה.

"עלינו להתמודד מול המציאות בה האנטישמיות מרימה את ראשה ברחבי העולם, ואי אפשר להכחיש זאת", אמר הנשיא, "האנטישמיות היא תמצית הביטוי של הרשע שעובר כחוט השני לאורך ההיסטוריה".

"בכל פעם שיהודי כלשהו הופך למטרה רק בשל היותו יהודי, כולנו צריכים להגיב. כולנו יהודים. אנחנו יודעים שאי אפשר למחוק את השנאה מכל אדם, לא נוכל למחוק לחלוטין את תופעת האנטישמיות, אך כבני אדם ישרים חייבים אנחנו לעשות ככל שביכולתנו – האחריות היא של כולם", אמר.

אובמה התייחס לאנטישמיות באירופה, וחזר על מחויבותה של ארה"ב לעמוד לצד ישראל. באירוע השתתפו ניצולי שואה, וחסידי אומות עולם שהצילו יהודים.

באירוע נכח גם רבה הראשי של תל אביב, ומהמפורסמים שבין האודים המוצלים מאש, הרב ישראל מאיר לאו. הרב נשא דברים נרגשים לזכר הנספים והעביר בדבריו את המסר על "נצח ישראל".



0 תגובות